1.Gdzie rozgrywa się akcja utworu?
w Warszawie
w Budapeszcie
w Bukareszcie

2.Kiedy rozgrywa się akcja powieści?
w XVIII w.
na początku XX w.
pod koniec XIX w.

3.Jaki stopień wojskowy miał Ernest Nemeczek?
podporucznik
szeregowiec
kapral

4.Kim był Słowak?
właścicielem Placu Broni
dozorcą
ulicznym sprzedawcą

5.Kto był dowódcą chłopców z Placu Broni?
Gereb
Boka
Feri Acz

6.Jak wabił się pies dozorcy tartaku?
Herkules
Hektor
Reks

7.W jakich kolorach była chorągiewka chłopców z Placu Broni?
czerwono-biała
czerwono-niebieska
czerwono-zielona

8.Jaki związek założyli chłopcy z Placu Broni?
Związek Przeżuwaczy Kitu
Związek Zbieraczy Kitu
Związek Kolekcjonerów Kitu

9.W jakim celu Boka, Nemeczek i Czonakosz zakradli się do Ogrodu Botanicznego?
zabrać broń Czerwonoskórych
odebrać chorągiewkę zabraną przez Feriego Acza
zostawić kartkę z napisem: „Tu byli chłopcy z Placu Broni”

10.Ile razy Nemeczek skąpał się w zimnej wodzie ?
jeden raz
trzykrotnie
czterokrotnie

11.Czym chciał przekupić Gereb dozorcę Placu Broni?
tytoniem
papierosami
cygarami

12.Komu Czerwonoskórzy oddali honory wojskowe w Ogrodzie Botanicznym?
Boce
Nemeczkowi
Feriemu Aczowi

W jaki sposób Feri Acz ukarał braci Pastorów za odebranie kulek Nemeczkowi i jego kolegom?
musieli wejść do wody po szyję
musieli przeprosić chłopców
musieli oddać chłopcom kulki
Co znajdowało się z tyłu Placu Broni?
rzeźnia
tartak
schronisko dla zwierząt
Co to są fortece na Placu Broni?
sągi drewna
rowy wykopane przez Słowaka
sterty piachu przywiezionego na budowę domu
Jak Janosz Boka postąpił ze zdrajcą Gerebem?
przebaczył mu i przyjął do swojej armii
poskarżył się jego ojcu
kazał mu wracać do Czerwonoskórych
Kto uznał Nemeczka za zdrajcę?
Chłopcy z Placu Broni
Związek Zbieraczy Kitu
Czerwonoskórzy
Parlamentariusze to:
wysłannicy upoważnieni do doręczenia nieprzyjacielowi pisma
szpiedzy śledzący poczynania wroga
doradcy dowódcy
Na czas wojny Boka nadał sobie tytuł:
generała
kapitana
przewodniczącego

Podczas wojny o Plac Broni dopuszczalne były trzy sposoby walki:
bomby z piasku, boks, szermierka na dzidy
szermierka na dzidy, toporki, bomby z piasku
zapasy, szermierka na dzidy, bomby z piasku
Gdzie chłopcy zamykali pokonanych Czerwonoskórych?
w ruinach zamku w Ogrodzie Botanicznym
w budce dozorcy
w wozowni
Kto pokonał Feriego Acza:
Boka
Nemeczek
Gereb
Jaki stopień wojskowy otrzymał Nemeczek po zwycięstwie?
kapitana
porucznika
podporucznika
Kto czuwał późnym wieczorem pod domem chorego Nemeczka?
Boka i Gereb
Boka i Feri Acz
Feri Acz i Gereb
Kim był ojciec Nemeczka?
szewcem
szklarzem
krawcem
Co zbudowano na Placu Broni?
tartak
fabrykę tytoniu
kamienicę



Odpowiedz jednym pełnym zdaniem:
Jaką książkę dal ojciec Gerebowi ?

Dlaczego Nemeczek w czasie walki upadł na ziemię?

Kto okazał się najlepszym przyjacielem Nemeczka ?

Uzupełnij zdania:
Nemeczek był bardzo i chłopcem.
Uciekając przed Czerwonoskórymi Boka, Nemeczek i Czonakosz ukryli się w .
Obowiązkiem prezesa Związku Zbieraczy Kitu było .
Ojciec Nemeczka nie mógł siedzieć przy umierającym chłopcu, ponieważ musiał .
Autorem powieści: „Chłopcy z Placu Broni” jest .
O kim jest mowa ?
Był silny, dzielny, miał czarne włosy, a jego czerwona koszula nadawała mu wojowniczy wygląd.

Choć niepozorny, potrafił zdobyć się na wielką odwagę. Był bohaterski, waleczny, zawsze gotowy do poświęceń w imię dobra Placu Broni, który traktował jak swoją małą ojczyznę.

Był dobrym przykładem przywódcy, ponieważ wiedział, że samemu także należy przyznać się do błędu i nie próbował unikać kary tylko dlatego, że ma wyższą rangę, niż pozostali członkowie załogi.

Potrafił gwizdać tak głośno jak lokomotywa.

Zawsze chodzili ze spuszczoną głową, patrzyli spode łba, a spojrzenie mieli ponure i przenikliwe i nikt nigdy nie widział uśmiechu na ich ogorzałych twarzach.


Prosze o rozwiązanie xd xd x d

na dzisiaj do godz.12 hehe heh

Daje naj naj

ZADANKO Z LEKTURY CHŁOPCY Z PLACU BRONI

2

Odpowiedzi

2010-01-03T19:32:02+01:00
1.b
2.c
3.b
4.b
5.b
6.b
7.
8.a
9.b
10.b
27 4 27
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T19:53:26+01:00
Akcja rozgrywa sie w Budapeszcie .
Akcja rozgrywqa sie w XVIII w.
Nemeczek był szeregowcem .
Dowudzcą ich był Boka.
Jak wabił się pies dozorcy tartaku?
tego nie wiem;d
W jakich kolorach była chorągiewka chłopców z Placu Broni?
Czerwone-Białych
Jaki związek założyli chłopcy z Placu Broni?
Związek Przeżuwaczy Kitu
W jakim celu Boka, Nemeczek i Czonakosz zakradli się do Ogrodu Botanicznego?
Po zabraną chorągiewkę przez Feriego Acza
Ile razy Nemeczek skąpał się w zimnej wodzie ?
Jeden raz.
Czym chciał przekupić Gereb dozorcę Placu Broni?
tytoniem
Komu Czerwonoskórzy oddali honory wojskowe w Ogrodzie Botanicznym?
Nemeczkowi
W jaki sposób Feri Acz ukarał braci Pastorów za odebranie kulek Nemeczkowi i jego kolegom?
Musieli przeprosić chłopców.
Co znajdowało się z tyłu Placu Broni?
Tartak
Co to są fortece na Placu Broni?
Sterty piachu przywiezionego na budowę domu.
Kto uznał Nemeczka za zdrajcę?


Jaką książkę dal ojciec Gerebowi ?
Ojciec Gerebowi dał książkę pt.:Jaką książkę dal ojciec Gerebowi ?
Chłopcy z Placu Broni
Na czas wojny Boka nadał sobie tytuł:
Generała
Podczas wojny o Plac Broni dopuszczalne były trzy sposoby walki:
szermierka na dzidy, toporki, bomby z piasku
Gdzie chłopcy zamykali pokonanych Czerwonoskórych?
w wozowni
Feriego Acza pokonał Nemeczek
Jaki stopień wojskowy otrzymał Nemeczek po zwycięstwie?
kapitana
Kto czuwał późnym wieczorem pod domem chorego Nemeczka?
Boka i Gereb
Kim był ojciec Nemeczka?
krawcem.
Co zbudowano na Placu Broni?
fabrykę tytoniu

Jaką książkę dal ojciec Gerebowi ?
Ojciec Gerebowi dał książkę pt.:,,Tajemnicza wyspa" Juliusza Verne'a, .

Dlaczego Nemeczek w czasie walki upadł na ziemię?
Ponieważ był słaby i chory.

Kto okazał się najlepszym przyjacielem Nemeczka ?
Najlepszym przyjacielem Nemeczka okazał się Boka .
z tymui zdaniami to nie wie ale prośzę o maxa! Dzięki z góry;)
42 2 42