Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T19:27:44+01:00
Nazywa się van Gogha prekursorem ekspresjonizmu, gdyż jego obrazy bardziej zdają się odtwarzać jego wnętrze , aniżeli realną rzeczywistość, ta jest tylko pretekstem do przelania na płótno własnych stanów emocjonalnych , jakie wzbudzał w artyście otaczający go świat.
2 4 2
2010-01-03T23:19:13+01:00
Być prekursorem znaczy zapoczątkowywac jakąś ideę, kierunek wyprzedzając swoje czasy. Ekspresjonizm zaś, to kierunek sztuki koncentrujący się na wyrazistości dzieła, oddziaływaniu na emocje i psychikę odbiorcy. Poprzez pewną deformację realności artyści starali się uzyskać jej "bardziej ludzki" obraz. Obrazy są fakturalne, kolory często sugestywne i kontrastowe, wyrażające napięcie.
3 3 3