Odpowiedzi

2010-01-03T19:40:46+01:00
A) to liczba protonów (p+)
b) elektrony=protonom
c)znajdują się na ost. powłoce elektronowej
czyli jak sobie narysujesz to jak masZ np. 4 elektrony to tak
pamiętaj ze na 1 powłoce-2 elektrony
na 2 -8
na 3-też 8
czyli masz wtedy 2 powłoki
a liczba e. walencyjnych wynosi 2
dalej niestety nie wiem nie brałam jeszce tego w szkole...
ale pomogłam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T19:41:30+01:00
A)pisze w ukł okresowym pierw. tam przy pierwaist taka mała cyferka np.wodror 1.

2)tak samo jak powyzej np.cez55

u gory liczba na to wskazujenp.beryl2

u gory sa takie duze cyrfy to one wskazuja gruypeskand 3 grypa

po lewej stronie tabelki np. frans 7

liczba okresu po lewej stronie układu np.rubid 5







pzdr
2010-01-04T00:11:34+01:00
A)z układu okresowego. przy pierwiastkach znajduje sie ta liczba np.węgiel 12, tlen 16

b)przed nazwami pierwiastków jest te oznaczenie: ₂₄Cr, ₇₀Ga

c)litery grup na to wskazują...

d) numery grupy głównych: 1,2,13-18

e)liczba powłok odpowiada numerowi okresu

f)liczby okresu to liczby po lewej stronie układu okresowego pierwiastków