Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T19:42:47+01:00
Suma kątów trapezu = 360⁰
ma po 2 pary równych kątów
kąt rozwarty=x,,, kąt ostry = x-20⁰
2x+2(x-20)=360
2x+2x-40=360
4x=360+40
4x=400
x=400:4
x=100⁰= kąty rozwarte
x-20=100-20=80⁰= katy ostre
pozdrawiam
2 4 2
2010-01-03T19:43:06+01:00
2 kąty ostre + 2 kąty rozwarte = 360 stopni
x- kąt ostry
x+20- kąt rozwarty

2x +2(x+20)=360

2x+2x+40 =360

4x= 320
x=80

80 stopni -kąt ostry
x+20= 80 +20= 100 - kąt rozwarty

Odp.Trapez ten ma kąty o miarach 80,80,100,100 stopni.
1 3 1