Mam kilka pytań i bardzo proszę o szybką odpowiedź!!
Na czym polega anabolizm?(2-3 zdania góra)!
Fotosynteza to proces zachodzący w :
a) komórkach zawierających chloroplast,
b) we wszystkich komórkach roślinnych,
c) tylko w liściach,
d) tylko w łodygach.
Dokończ zdanie:
W organizmach samożywnych źródłem energii jest ...

Gazy te (azot, dwutlenek węgla, tlen ) potrzebne są organizmom wodnym do:
a) jednym do oddychania, innym do odżywiania
b) ani do oddychania, ani do odżywiania
c) oddychania
d) odżywiania

Proszę o pomoc!!!!

2

Odpowiedzi

2010-01-03T19:47:18+01:00
Anabolizm to proces chemiczny w wyniku którego z prostych związków chemicznych wytwarzane są złożone związki .

fotosynteza zachodzi tylko w komórkach posiadających chloroplast

w roślinach samożywnych źródłem energii są cukry ich materiał zapasowy znajdujący się w komórkach tych roślin

gazy te są potrzebne jednym do oddychania innym do odżywiania
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T19:51:31+01:00
Anabolizm polega na syntezie (tworzeniu) związków złożonych ze związków prostych przy dostarczeniu energii. Przykładem reakcji anabolicznej może być fotosynteza.

Fotosynteza to proces zachodzący w :
a) komórkach zawierających chloroplast

W organizmach samożywnych źródłem energii jest materiał zapasowy zgromadzony w komórkach tych organizmów a także cukry.

Gazy te (azot, dwutlenek węgla, tlen ) potrzebne są organizmom wodnym do:
a) jednym do oddychania, innym do odżywiania