Pan Fortuna wygrał w loterii 1754300zł.Dziesiątą część tej kwoty przeznaczył na cele charytatywne .Z pozostałej części spłacił długi w wysokości 67500zł i podarował każdej z trzech córek po 225000zł. Ile pieniędzy z wygranej pozostało panu Fortunie???????????????

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T19:48:25+01:00
1754300 * 9/10 - 67500 - 225000*3 = 836370
2010-01-03T19:50:27+01:00
1754300 całość

1/10 z 1754300 = 175430- cele charytatywne

67500-dług

225000*3=675000- tyle dał córką


1754300- (175430+67500+675000)=1754300-917930= 836370

ODP: zostanie 836370 zł:)
2010-01-03T19:50:41+01:00
1754300zł- wygrana
1754300:10=175430- 1/10 kwoty przeznaczona na cele charytatywne
1754300-175430=157870-pozostało
157870-67500=1511370-pozostałość po spłaceniu długu
225000x3=675000-podarki dla córek
1511370-675000=836370-pozostałość z wygranej

Odp. Panu Fortunie pozostało 836 370zł
1 5 1