Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T19:59:00+01:00
3 normalne i 2 ulgowe i zapłacisz 34 zł
1 normalny i 3 ulgowe i zapłacisz 23 zł

Są to 2 równania z 2-ma niewiadomymi
x - cena biletu normalnego
y - cena bitetu ulgowego

{3x + 2y = 34 zł
{x + 3y = 23 zł

{x + 3y = 23 zł
{3x + 2y = 34 zł

x = 23- 3y
3(23-3y) + 2y = 34

x = 23 - 3y
69 -9y + 2y = 34

x = 23-3y
-7y = 34 - 69

x = 23- 3y
y = (-35) :(-7) = 5

x = 23 -3*5 = 23 - 15 =8
y = 5

x = 8 zł
y = 5 zł

Cena biletu normalnego wynosi 8 zł, a ulgowego 5 zł
2 5 2
2010-01-03T20:01:46+01:00
3n+2u=34
n+3u=23

3n+2u=34
n=23-3u

3(23-3u)+2u=34
n=23-3u

69-9u+2u=34
n=23-3y

-7u=-35
n=23-3y

u=5
n=23-3×5

u=5
n=8

(u-cena biletu ulgowego, n-cena biletu normalnego