Po każdej rundzie konkursu odpada jedna trzecia startujących.
a) Jeżeli w konkursie startuje 252 zawodników,to ilu przejdzie do 3 rundy?
b) W ubiegłej edycji tego samego konkursu do trzeciej rundy zakwalifikowało się 104 zawodników.Ilu zawodników wystartowało na początku?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-17T18:25:52+02:00
A)252*1/3=252/3
252/3*1/3=252/9=28
do rundy trzeciej przejdzie28 osób
b)x*1/3*1/3=104
x=104÷1/9
x=104*9
x=936
na początku wystartowało 936zawodników
1 2 1
2009-09-17T18:28:24+02:00
A)
252*2/3=168
168*2/3=112
112*2/3≈75
b)
104*3/2=156
156*3/2=234
234*3/2=351