Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T20:03:16+01:00
Np.pies jest wąchany przez kota,obiad jest zjadany przez Karolinę
http://pl.wikipedia.org/wiki/Strona_(j%C4%99zykoznawstwo)
2 4 2
2010-01-03T20:04:36+01:00
Wtedy kiedy autor działań nie jest istotny, a chodzi nam o skutek działania należy użyć STRONY BIERNEJ

Ci okropni hakerzy zablokowali wczoraj mój komputer

"Mój komputer został zablokowany!!!"

Zmiana w zdaniu wydaje się niewielka, jednak różnica w znaczeniu jest istotna.
1 5 1
2010-01-03T20:05:11+01:00
Strona bierna- podmiot jest odbiorcą czynnosci, a dopelnienie jest wykonawcą.

Przykład: Jaś pisze list. --> List jest pisany przez Jasia.

Pozdrawiam ;)
3 5 3