Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T20:27:19+01:00
Tkanka nerwowa jest utworzona przez neurony i komórki glejowe, tworzy układ nerwowy. Tkanka nerwowa jest szczególnie wrażliwa na brak tlenu. Odbiera, przekazuje i reaguje na impulsy środowiska, jak np. dotyk, temperatura czy światło. Przewodzi impulsy z neuronu do efektorów, od receptorów, przetwarza impulsy w adekwatne odpowiedzi, przewodzi impulsy z neuronu do innego neuronu, wytwarza substancje przekaźnikowe. Komórki nerwowe umożliwiają organizmowi normalne funkcjonowanie w danym środowisku, adekwatną odpowiedź w zależności od sytuacji w środowisku zarówno wewnętrznym jak i zewnętrznym.

;)
31 4 31
  • Użytkownik Zadane
2010-01-03T20:28:44+01:00
Funkcje:
przede wszystkim odbiera, przekazuje i reaguje na impulsy środowiska
Budowa:
zbudowana z neuronow - podzialone na ciało komorki nerwowej, akson, dendryty
15 3 15
2010-01-03T20:29:09+01:00
Tkanka nerwowa
Buduje układ nerwowy , który razem z mózgiem kontroluje procesy zachodzące w organizmie.
Budowa komorki nerwowej :
-dendryty
-jądro komorkowe
-akson
-osłonka
-rozgalezienie aksonu
Służy do odbierania, przekazywania i przetwarzania informacji ze strony otoczenia
25 4 25