Rozwiążcie mi to ; ) Pliss dam najjj ; )
Ten obcy – test ze znajomości lektury
1. Akcja powieści toczy się:

A. przed wojną C. na przełomie lat 50/60-tych
B. po wojnie D. na przełomie lat 80-tych

2.Miejsce akcji to:

A. wieś Młynówka C. okolice Wrocławia
B. Olsztyn D. Olszyny

3. Połącz prawidłowo imiona i nazwiska bohaterów:

A. Pestka 1. Miler
B. Zenek 2. Pietrzyk
C. Julek 3. Ubysz
D. Marian 4. Zalewska
E. Ula 5. Wójcik

4. Pierwszy(a) poznał(a) Zenka:

A. Ubyszowa B. Marian C. Antoni D. Ula

5. Obcy ukrywał się:

A. w szopie B. na opuszczonej działce C. na wyspie D. w lesie

6. Intensywnie szukał:

A. dziadka B. wujka C. ojca D. brata

7. Połącz prawidłowo imiona bohaterów i informacje o nich:

A. Ula 1. mieszkał(a) w Olszynach
B. Wiktor 2. przyjechał(a) do dziadka
C. Julek 3. przyjechał(a) z matką na wakacje
D. Pestka 4. przyjechał(a) do ojca
8. Co było najcenniejszą rzeczą Zenka?
A. kompas B. zegarek C. lornetka D. aparat fotograficzny

9. Co Julek dał w zastaw za rower?

A. zegarek B. kompas C. lornetkę D. aparat fotograficzny

10. Co ukradły dzieci z sadu?

A. wiśnie B. śliwki C. jabłka D. gruszki

11. Jakiego bohaterskiego czynu dokonał Zenek

A. uratował tonącego C. uchronił dziecko przed wypadkiem drogowym

B. reanimował porażonego prądem D. uratował dziecko z pożaru

12. Co zdarzyło się w Łętowie

A. Marian został pobity przez Julka C. Dunaj pogryzł dziecko

B. Zenek okradł przekupkę D. Zenek pobił miejscowych łobuzów

13. Zenek pobił Wiktora, bo

A. ten zalecał się do Uli C. rzucał kamieniami w Dunaja
B. zabrał mu zegarek D. zniszczył jego szałas

14. Kto pracował i jak, aby zwrócić dług Obcego?

A. Pestka, przy żniwach C. Julek i Marian, sprzedając rower
B. Ula, przy zbiorze porzeczek D. żadna z odpowiedzi nie jest poprawna

15. Kto pojechał zawrócić Zenka?

A. Pestka B. Marian C. Ula D. Julek

16. Dlaczego trzeba było zdradzić tajemnicę Zenka?

A. popełnił przestępstwo C. groziło mu niebezpieczeństwo
B. zawódł zaufanie D. uciekł

17. Kto doniósł milicji o Zenku?

A. Ubyszowa B. Wiktor i Władek C. Marian i Julek D. Pestka

18. Która cecha nie określa Uli:

A. odpowiedzialność C. nieśmiałość
B. roztrzepanie D. życzliwość

19. Zenek skazany był na cierpienie, bo:

A. był sierotą C. nieszczęśliwie zakochał się
B. był biedny D. ojciec nadużywał alkoholu

20. Kto odnalazł Antoniego Janicę?

A. mama Uli C. pan Zalewski
B. mama Pestki D. miejscowy milicjant

21. „Ten obcy” to przede wszystkim powieść o:

A. miłości młodzieńczej C. podróżach
B. przyjaźni D. samotności i egoiźmie

3

Odpowiedzi

2010-01-03T20:43:32+01:00
1)c,2)a,3)a3,b5,c1,d2,e4,4)d,5)c,6)b,7)-,8)a,9)a,10)c,11)c,12)b,13)c,14)b,15)b i d,16)d,17)b,18)b,19)d,20)d,21)a
ale prosciutkie:))
2010-01-03T20:48:09+01:00
1c
2d
3e4
c1
d2
a3
b5
4d
5
6b
7
8b
9
10c
11c
12b
13c
14b
15
16c
17b
18b
19d
20c
21b
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T21:16:14+01:00
1.B
2.D
3.A-4....B-5.....C-1...D-2...E-3
4.D
5.C
6.B
7.Niewiem o co chodzi w siódmym
8.A
9.B
10.C
11.C
12.C
13.C
14.D
15.B
16.C
17.B
18.B
19.D
20.C
21.wYDAJĘ MI się że pasuje do tego C i B



To tyle ile umiałem pomóc ci w tej sytuacjach :D