Zadanie 1
Do hurtowni przywieziono 8400kg jabłek, z czego 3\4 przeznaczono na przechowanie, a resztę na sprzedaż. Ile kilogramów jabłek sprzedano?

Zadanie2
za 30dag cukierków zapłacono 0,6zł. Ile trzeba będzie zapłacić za 2 kg tych cukierków po podwyżce ceny o 25%?

zadanie 3
Jeden z kątów przyległych jest trzy razy większy od drugiego. ile stopni ma każdy z tych kątów?
Zadanie 4
miary dwóch kolejnych kątów równoległoboku różnią się o 40 stopni. Oblicz miary tych kątów.
zadanie 5
działka pana kowalskiego ma 5000m kwadratowych. ile to arów a ile hektarów?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T20:37:42+01:00
1.8400 x 3/4=25200/4=6300
8400 x 1/4=2100
B)
20,50zł x 2/5=41/5=8 1/5=8.20zł
20,50zł - 8,20zł=12,30zł

4.
x - jeden kąt
y drugi kąt

y = x+40

2(x + y) = 360 stopni

2x + 2y = 360
podstawiamy za y
2x + 2(x+40) = 360
2x + 2x + 80 = 360
4x = 360 - 80
4x = 280 |:4
x = 70

2x + 2y = 360
2y = 360 - 2x
2y = 360 - 2*70
2y - 360 - 140
2y = 220 :|2
y = 110

2x + 2y = 360
2*70 + 2*110 = 360
140 + 220 = 360
1 1 1
2010-01-03T20:41:16+01:00
1
8400 * 0.25 = 2100
sprzedano 2100 kg jablek
2
0.3 kg = 60gr
0.1kg = 20gr
1kg = 2zl
2kg = 4zl
4*1,25= 5
po podwyzce za cukierki zaplacimy 5 zl
5
5000/100 = 50 ar
50arow
5000/1000 = 0.5 ha
0.5 ha

3
180 = x - y
y = 3x
180 = 4x
x = 45
y = 135
jeden kat ma 45 stopnia a 2 kat ma 135 stopni (mam nadzieje^^)