Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T20:56:13+01:00
Stały stan skupienia, ciężkie, przewodzą PRĄD I CIEPŁO, podlegają obrobce . są szare.

Różnice:
Gęstośc,twardosc, reaktywnosc chemiczna, temperatura wrzenia i topniena

-----------------------------------------------------------------------------------------


Wszystkie metale przewodzą ciepło w prąd elektryczny. Wszystkie są w stałym stanie skupienia (z dwoma wyjątkami) i mają barwę srebrzystobiałą lub srebrzystoszarą (z wyjątkami miedzi i złota). Wszystkie metale mają połysk metaliczny, kowalność i ciąliwość. Różnią się między sobą twardością temperaturą topnienia i wrzenia, gęstością i aktywnością chemiczną.

:)
2 4 2
2010-01-03T21:37:38+01:00
Podobieństwa:
* stały stan skupienie (oprócz Hg)
* mają srebrzystobiałą lub srebrzystoszarą barwę (oprócz Au i Cu)
* połysk metaliczny
* są kowalne i ciągliwe
* są dobrymi przewodnikami ciepła i prądu elektrycznego

Różnice:
* twardość
* temp. topnienia
* gęstość
- metale lekkie do 5g/cm3
- metale ciężkie od 5g/cm3
* aktywność chemiczna (najbardziej aktywne są z 1 i 2 grupy - szereg aktywności metali)
2 4 2