Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-18T08:52:17+02:00
Cena towaru - x
cena towaru pomnijeszona o 20% - 0,8x
cena towaru pomniejszona o kolejna 20% - 0,8x×20%=0,8x×0,2=0,16x
0,8x-0,16x=0,64x
cene należałoby podwyższyć o - 100 - 64 = 36
36/64 × 100%= 56,25%

Odp. Cene towaru należało by podwyższyć o 56,25%
6 4 6
2009-09-18T10:08:09+02:00
X- cena początkowa
0.80x- I-sza obniżka
(0.80x)0.80- II-ga obniżka

0.8x \cdot 0.8=0.64x

100%-64%=56%

w przyblizeniu o 56,25%
9 3 9