1) Osiem kur warzy tyle, co trzy kaczki, a sześć kur jest lżejszych o 7kg od czterech. Ile wazy kaczka a ile kura?
2) Za 25000zl kupiono akcje dwóch firm: DOBRO po 8zł za akcje i SUKCES po 14zl za akcje. Gdy cena akcji firmy DOBRO wzrosla o 50% a cena akcji firmy SUKCES spadla o 20%, łączny zysk ze sprzedaży po zmianie kursu wyniósł 17720zł. Ile zakupiono akcji firmy DOBRO a ile SUKCES?
3) Jeden element na budowę ogrodzenia Kowalskich kosztuje 200zł. Na ogrodzenie posesji potrzeba 120 takich. Ile kosztuje wykonanie ogrodzenia, jeśli do wartości materialu nalezy doliczyc 11% kosztow robocizny?

[Dokładnie rowniania i obliczenia, rozwiązanie wyłącznie dziś, późniejsze zgłaszam jako spam, pierwsze poprawne rozwiazanie uznam za najlepsze, zadanie trzecie nieoobowiazkowe-jezeli potrafisz i dobrze Ci to idzie to prosze zrob je ;d]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T21:35:35+01:00
Zadanie 1
x-waga kury
y-waga kaczki
8x=3y
6x=4y-7

x=3/8y

6*3/8y=4y-7
18/8y=4y-7
2.25y-4y=-7
-7/4y=-7
y=4kg
x=1.5 kg

zad 3

to jest proste koszt ogrodzenia to : (120*200zł)*1.11=26640 zł

to całe wykonanie a w drugim cos jest nie tak,

zad 2

8x+ 14y=25000
12x + 11.2y=42720

rozwiaz ten uklad zobaczysz ze Ci nie wyjdzie,


w sumie wdzieczny bym byl za naj;p
1 5 1
2010-01-03T22:44:21+01:00
1) Osiem kur warzy tyle, co trzy kaczki, a sześć kur jest lżejszych o 7kg od czterech. Ile wazy kaczka a ile kura?

o 7kg od 4-ech kaczek czy kur

x - waga 1 kury
y - waga 1 kaczki

Zadanie rozwiazuję "lżejszyvch od 4-ch kaczek" ( wskazuje na to logika)
8x = 3y
6x +7= 4y

x = 3/8y
6(3/8y) = 4y -7

x =3/8y
2,25y = 4y -7

x = 3/8y
2,25 - 4y = - 7

x = 3/8y
-1,75y = -7

x = 3/8y
y = 4kg

x = 3/8*4 = 1,5 kg
y = 4kg


??????/
x = 1,5 kg
y = 4 kg
2)
Za 25000zl kupiono akcje dwóch firm: DOBRO po 8zł za akcje i SUKCES po 14zl za akcje. Gdy cena akcji firmy DOBRO wzrosla o 50% a cena akcji firmy SUKCES spadla o 20%, łączny zysk ze sprzedaży po zmianie kursu wyniósł 17720zł. Ile zakupiono akcji firmy DOBRO a ile SUKCES?

x - ilość akcji DOBRO po 8zł/1szt
y - ilość akcji SUKCES po 14 zł/1 szt

8zł + 0,5*8zł = 8 + 4 zł= 12 zł
14zł - (0,2*14) =14 - 2,8 zł = 11,2 zł

8x + 14y = 25.000 /:2
12x + 11,2y = 17.720 + 25.000

4x + 7y = 12.500
12x + 11,2y = 42.720

4x = 12.500 - 7y
12x + 11,2 y = 42.720

x = (12.500 -7y):4
12(12.500 -7y):4 + 11,2y = 42.720

x= (12.500 -7y):4
37.500 - 21y + 11,2y = 42.720

x= (12.500 -7y):4
-9,8 y = 42.720 - 37.500

x= (12.500 -7y):4
- 9,8y = 5.220

x= (12.500 -7y):4
y = - 533

x = [12.500 -7*(-533)] : 4
y = -533

x = (12.500 + 3731) :4 = 4.058
y = -533

x= ok. 4.058
y = -533
Z tym zadaniem jest cos nie tak , bo szt nie mogą wychodzić w liczbie minusowej
3) Jeden element na budowę ogrodzenia Kowalskich kosztuje 200zł. Na ogrodzenie posesji potrzeba 120 takich. Ile kosztuje wykonanie ogrodzenia, jeśli do wartości materialu nalezy doliczyc 11% kosztow robocizny?

200 zł * 120 elementów = 24.000 zł
24.000 + 24.000 zł *0,11 = 24.000 + 2.640 = 26.640 zł
1 5 1
2010-01-04T00:45:15+01:00
1) Osiem kur warzy tyle, co trzy kaczki, a sześć kur jest lżejszych o 7kg od czterech. Ile wazy kaczka a ile kura?

8x=3y
6x+7=4y

x=3y/8

6*3y/8 +7 = 4y
18y/8 +7=4y
7=4y- 18y/8
56=32y - 18y
56=4y
y=14
x=3*14/8= 42/8= 5,25

2) Za 25000zl kupiono akcje dwóch firm: DOBRO po 8zł za akcje i SUKCES po 14zl za akcje. Gdy cena akcji firmy DOBRO wzrosla o 50% a cena akcji firmy SUKCES spadla o 20%, łączny zysk ze sprzedaży po zmianie kursu wyniósł 17720zł. Ile zakupiono akcji firmy DOBRO a ile SUKCES?

8x+14y=25000
12x+14/5 y =17720

14y=25000-8x
60x+14y=88600

60x + 25000 - 8x = 88600
52x= 88600-25000
52x=63600
x= 74,54

3) Jeden element na budowę ogrodzenia Kowalskich kosztuje 200zł. Na ogrodzenie posesji potrzeba 120 takich. Ile kosztuje wykonanie ogrodzenia, jeśli do wartości materialu nalezy doliczyc 11% kosztow robocizny?

120*200*111%=24000* 111/100= 240*111=26640zł
1 5 1