1. oblicz obwód koła o polu 36π cm².
2.oblicz objetosc sześcianu, którego przekątna ma długośc √3 cm.
3.obwód rombu wynosi 24cm , a jeden z jego kątów ma miarę 60° . oblicz pole tego rombu .
4.uczeń przeczytał książkę w ciągu 3 dni. W pierwszym dniu przeczytał 25% całej książki. W drugim dniu pięc jedynastych reszty i 20 stronic. W trzecim ostatnim dniu 70 stronic . Ile stron ma ta książka .?

2

Odpowiedzi

2010-01-03T21:18:29+01:00
1.
Obw = ?
P= 36 π cm ²
π r ² = 36 π |:π
r ² = 36
r = 6

Obw = 2 π r
Obw = 2 π 6
Obw = 12 π cm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T21:20:11+01:00
Zad.1.
P=πr²
36π=πr² /÷π
r²=36
r=√36
r=6
Ob=2πr=2×π×6=12π
Zad.2.
d=a√3
a√3=√3
a=1
V=a³
V=1³
v=1
Zad.4.
X-ilość wszystkich stron
1dzień-25%X=0,25X
2dzień-5/11×75%X+20=5/11×0,75X+20
3dzień-70
0,25X+5/11×0,75X+20+70=X
1/4X+15/44X+90=X
11/44X+15/44X+90=x
26/44X+90=X
26/44X-x=-90
-18/44X=-90 /÷(-18/44)
x=220
Zad.3.
Ob-4a
4a=24cm
a=6cm
Z zależności między długościami boków w trójkącie prostokątnym o kątach 60°i 30°,jeśli bok ma 6cm to wysokość ma3√3cm.
P=a×h
P=6cm×3√3cm
P=18√3cm²