W torebce były irysy i krówki. Z bliżej nieznanych przyczyn z torebki zniknęła połowa irysów i trzecia część krówek, łącznie 18 cukierków. W rezultacie w torebce zostało tyle samo irysów co krówek. Ile cukierków zostało w torebce?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-03T21:21:27+01:00
Ile krówek zniknęło
18/3=6
ile irysow zniknelo:
6*2=12
ile krówek bylo:
6*3=18
ile bylo irysow:
12*2=24
ile zostalo krowek:
(18/3)*2=12
ile zostalo irysow:
24/2=12
ile lacznie jest cukierkow:
12+12=24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T21:25:21+01:00
X-irysy
y-krówki
½x+⅓y=18
½x=⅔y
(podstawic trzeba)
⅔y+⅓y=18
y=18

½x+⅓*18=18
½x+6=18
½x=12/*2
x=24
24+18=27 tyle bylo cukierkow
27-18=24 tyle zostalo
1 5 1