Trójkąt o bokach długości 3 cm,5cm,7cm powiększono w skali 6, a następnie w skali ułamek 1/3.Jakie są wymiary trzeciego trójkąta? Jaka jest skala podobieństwa pierwszego trójkąta do trzeciego?Ile wynosi stosunek pola pierwszego trójkąta do pola trzeciego trójkąta?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T21:28:56+01:00
Trójkat 3, 5 , 7 jego pole P=1/2*3*5=7,5
trójkąt powiększony w skali 1:6 18, 30, 42
trójkąt powiększony w skali 1/3 czyli pomniejszony 3 razy 6, 10, 14
jego pole P=1/2*6*10=30

skala podobieństwa I do III 1:2
stosunek pola I do pola III

PI/PIII=7,5/30
PI/PIII=1/4
4 3 4
2010-01-03T21:47:52+01:00
Wymiary 3 trójkąta - 6cm 10cm
dugi trójkąt jest 2 razy większy
1 5 1