Odpowiedzi

2010-01-03T21:29:55+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
To znaczy, że w każdej sekundzie ruchu ciało zwiększa swoją prędkość (v) o 10m/s.
127 4 127
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T21:35:39+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
To, że ciało porusza się z przyśpieszeniem równym 10m/s² oznacza, że w ciągu 1 sekundy prędkość tego ciała wzrasta o 10 m/s (czyli np. od 10m/s do 20 m/s).
Przyśpieszenie jest stosunkiem prędkości do czasu:
a=dv/dt (d - delta)
czyli jest wielkością informującą o tym jak szybko zmienia się prędkość ciała.
Zauważmy, że przyśpieszenie o wartosci 10m/s² jest zblizone do wartości przyśpieszenia ziemskiego, która po zaokrągleniu wynosi 9,81m/s², czyli około 10m/s².
31 4 31