Odpowiedzi

2010-01-03T21:37:52+01:00
Heksan: C6H14
masa molowa 86g/mol
masa węgla w 1 molu 12*6 = 72
86g------100%
72-----x
x= 83,7 % węgla
czyli zawartość wodoru 100-83,7=16,3%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T21:39:51+01:00
Heksan C6H14
M=6*12=14*1=86 g/mol

c=6*12*100%/86=83,7%
h=100-83,7=16,3%
2010-01-03T21:42:18+01:00
C6H14

6*12+14*1=86

Zawartośc węgla:

100%-------86
x%----------72
----------------------
100*72=86x
7200=86x/:86
x=83,72%

Zawartośc Wodoru:

100%-83,72%=16,28%