Odpowiedzi

2010-01-03T21:44:10+01:00
Wpływ wszystkich tych czynników można ograniczyć poprzez skuteczne zapobieganie chorobom i promocję zdrowia. Podstawę działań zapobiegawczych stanowią przepisy prawne i uregulowania, jak np. przepisy dotyczące używania pasów bezpieczeństwa i bezpieczeństwa drogowego czy ograniczenia w zakresie składu, wprowadzania na rynek i stosowania wyrobów tytoniowych. Informowanie społeczeństwa jest ważne, jednak rzadko wystarcza, żeby skłonić odbiorców do prowadzenia zdrowszego stylu życia. Często najbardziej skutecznymi działaniami promującymi zdrowie okazują się działania, które na różne sposoby pomagają obywatelom w podejmowaniu właściwych decyzji dotyczących ich zdrowia. Działania te mogą okazać się szczególnie skuteczne w miejscach, w których ludzie spędzają dużo czasu, takich jak miejsce pracy, szkoła czy więzienie.
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T21:44:25+01:00
należy ubierać się stosownie do pogody,
- przestrzegać zasad prawidłowego odżywiania - polecana cebula, czosnek, chrzan, pomidory, kwaszona kapusta, jogurt z żywymi szczepami bakterii,
- korzystać ze szczepień ochronnych,
- nie ulegać nałogowi palenia papierosów,
- ograniczenie lub całkowita rezygnacja z wszelkich osłabiających odporność używek takich jak: napoje alkoholowe, kawa z kofeiną i bez kofeiny, herbata, czekolada, cola itp
- dbać o częste wietrzenie pomieszczeń,
- oddychać przez nos a nie ustami,
- uprawiać sport (jazda na rowerze, pływanie, spacery),
- w miarę możliwości wyjeżdżać z terenów miejskich na wieś,
gdzie powietrze wolne jest od związków toksycznych,
21 4 21