Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-03T21:46:11+01:00
A) 2x+30=180
x=75

zatem 1 kąt ma miarę 75⁰, a drugi 75+30=105⁰

b) 3x+x=180
x=45

zatem 1 kąt ma miarę 45⁰, a drugi 3x=115⁰
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T21:48:10+01:00
1.Suma kątów przyległych =180 stopni czyli 180-30=150
150/2=75stopni i do jednego z dwoch kątów dodajemy 30stopni
2.180/5=36 od 180-36 <36> to bd jeden kąt a drugi bd miec<144>
2010-01-03T21:50:09+01:00
180-30=150
150:2=75
75 stopni-pierwszy kąt
75+30=105 stopni-drugi kat

180:4=45
pierwszy kąt 45 stopni
drugi 45*3=135