Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-03T21:47:16+01:00
Przed południem Alina zebrała: x
a Balladyna: y

Po południu Alina zebrała 120% x
a Balladyna 80% y

Wiemy, że:
x + y = 12,5
120%x + 80%y = 13

Pierwsze równanie mnozymy przez 8
Drugie równanie mnożymy przez 10

8x + 8y = 100
12x + 8y = 130

Teraz odejmujemy stronami od drugiego pierwsze

12x + 8y - 8x - 8y = 130 - 100
4x = 30
x = 7,5
y = 12,5 - x = 12,5 - 7,5 = 5

Alina zebrała: x + 120%x = 7,5 + 1,2 * 7,5 = 7,5 + 9 = 16,5

Balladyna zebrała: y + 80%y = 5 + 0,8 * 5 = 5 + 4 = 9

Alina zebrała więcej
21 4 21
2010-01-03T21:51:57+01:00
A+B=12,5 wiec A=12,5 -B

1,2A+0,8B=13
1,2(12,5-B) +0,8B=13
15-1,2B+0,8B=13
-0,4B=-2
B=5kg
A=12,5-5=7,5 kg

po południu
1,2A=1,2*7,5=9
0,8B=0,8*5=4

Alina 7,5+9=16,5
Balladyna 5+4=9

wiecej zebrała Alina
10 3 10