Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T21:48:23+01:00
Każda funkcja równoległa ma takie samo "a", a więc funkcja druga ma postać na pewno:
y=4x+b

wystarczy poznać to "b", ale to można zrobić podstawiając punkt (x,y) czyli u nas (-2,3) pod y i x:
3=4*(-2)+b
3=-8+b
b=11

tak więc nasza równoległa funkcja ma postać:
y=4x+11
1 5 1
2010-01-03T22:13:57+01:00
Wzór funkcji liniowej y=ax+b
skoro ma być równoległa, to a musi być takie samo czyli 4
a pod resztę podstawiamy współrzędne punktu
czyli
3=4*-2+b
3=-8+b
b=11
czyli ta funkcja to y=4x+11
1 5 1