Na przedstawienie przyszło '' d '' dorosłych i '' m " dzieci , razem 123 osoby . Kiedy przed końcem przedstawienia wyszedł jeden tata z dwójką synów , okazało się , że dzieci jest 3 razy więcej niż dorosłych , Zapisz odpowiedni układ równań i oblicz ilu dorosłych i ilu dzieci przyszlo na przedstawienie .


Kochani Proszę ;*

3

Odpowiedzi

2010-01-03T21:51:50+01:00
Na przedstawienie przyszło '' d '' dorosłych i '' m " dzieci , razem 123 osoby . Kiedy przed końcem przedstawienia wyszedł jeden tata z dwójką synów , okazało się , że dzieci jest 3 razy więcej niż dorosłych , Zapisz odpowiedni układ równań i oblicz ilu dorosłych i ilu dzieci przyszlo na przedstawienie .

d+m=123
3(d-1)=m-2

m=123-d
3d-3=123-d-2 4d=124 d=31

m=123-31=92
d=31

Przyszło 31 dorosłych i 92 dzieci.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T21:52:54+01:00
123 - 3 = 120
120 : 4 = 30
3 * 30 = 90
30 + 1 = 31 d
90 + 2 = 92 m
Osp. Na przedstawienie przyszło 31 dorosłych i 92 dzieci.
2010-01-03T21:53:43+01:00
Tak więc d+m=123
tata (zakładamy że był dorosły co w dzisiejszych czasach nie jest pewne ;) ) wyszedł więc mamy o jedno mniej "d" i o dwa mniej "m" wtedy mamy, że m jest 3 razy tyle co d:

d+m=123
(m-2)=3*(d-1)

z pierwszego wiemy, że:
m=123-d

123-d-2=3*(d-1)
121-d=3d-3
124=4d |:4
d=31

wiemy, że dorosłych było 31 osób... a więc dzieci:
d+m=123
31+m=123
m=123-31=92

a dzieci 92 :)
1 3 1