Uczniowie z klasy Ani przeprowadzili sondę, gdzie kto spędzi sylwestrowy wieczór. Odpowiedzi udzieliły 72 osoby. Wynik sondy uczniowie zapisali w postaci diagramu kołowego.
Kulig - wycinek ma kąt 15 stopni.
Za granicą - wycinek ma kąt 30 stopni.
Natomiast wycinek o kącie 90 stopni przedstawia osoby wybierające się na bal.
Pozostali w domu, w towarzystwie najbliższych.
Ile osób zamierzało spędzić sylwestra w domu?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T22:04:38+01:00
360 stopni-15-30-90=225 stopni
360stopni 72osoby
225stopni x
x=225*72/360
x=45
odp. w domu zamierza spedzic sylwestra 45 osob.
2010-01-03T22:05:08+01:00
15stopni+30stopni+90stopni=135stopni

72 osoby----------- 360 stopni
x-------------------135 stopni

x=72*135/360=27

72-27=45
Odp.: 45 0sób zamierza spędzić sylwestra w domu.
2010-01-03T22:06:26+01:00
Całe koło to jest 360stopni.
Wycinek przedstawiające liczbę osób spędzających sylwestra w domu ma: 360-15-30-90=225 stopi
czyli jest to 225÷360=0,625 wszystkich osób przepytanych.
Liczba osób które zamierzało spędziło sylwestra w domu wynosi:
72×0,625=45