Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T22:21:22+01:00
1)
{1/2x-3/4y=0 /*2
{2/3x+1,25y=9
x-6/4y=0 /+6/4y
2/3x+1,25y=9
x=6/4y
2/3x+1,25y=9
2/3*6/4y+1.25y=9
x=6/4y
2.25y=9 /:2.25
x=6/4y
y=4
x=6/4*4
y=4
x=6
2)
{3x+4y=5/3
{6x+3y=1,25 /:3
3x+4y=5/3
3x+y=7/12
3x+4y=5/3
y=7/12-3x
3x+4(7/12-3x)=5/3
y=7/12-3x
3x+7/3-12x=5/3
y=7/12-3x
-9x=-2/3 /:(-9)
y=7/12-3x
x=2/27
y=7/12-3*2/27
x=2/27
y=7/12-6/27
1 5 1
2010-01-03T22:26:05+01:00
1. {1/2x-3/4y=0
{2/3x+1,25y=9

1/2x=3/4y / :2
2/3x+1,25y=9

x=3/2y
2/3(3/2y) +1,25y=9
x=3/2y
2,25y=9/2,25
x=3/2y
y=4
x=4*3/2=6


2. {3x+4y=5/3 /:3
{6x+3y=1,25

x+ 4/3y=5/9
{6x+3y=1,25

x=-4/3y+5/9
6(-4/3y+5/9) +3y=1,25
x=-4/3y+5/9
-8y+10/3 +3y=1,25
x=-4/3y+5/9
-5y=1 1/4 - 10/3
x=-4/3y+5/9
-5y=-15/12 / :(-5)
y=3/12
x=4/3* 3/12 + 5/9
x=8/9


3. {4x+5y=12,3 /*3
{3x-2y=-4 /*4
{12x+15y=36,9
-{12x-8y=-16
________________
23y=52,9 /:23
y=2,3
-4,6 + 3x=-4
3x=0,6 /:3
x=0,2