Proszę o rozwiązanie napisanie danych ,szukanych wzroru oraz rozwiązania
Bardzo dokładnie i wyraźnie ma to wyglądać tka !

Dane :

Szukane

Wzór

Rozwiązanie

1.Licznik energi elektrycznej wykazał ,że w ciągu doby zużyto w gospodarstwie domowym 12k kWh.Jakie było średnie natężenie prądu płynącego w sieci pod napięciem 220v ?

2.Oblicz ile energi (w kWh i j J) zużyje żarówka o mocy 100W pozostawiona na 10 godzin niepotrzebnego świecenia .Ile będzie to kosztować jeżeli za 1 kWh zapłacimy 30 groszy ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T22:18:38+01:00
1.Dane:
E = 12 000 kWh
U = 220V
t = 24h
Szukane:
P, I

Rozwiązanie:

E = P*t
P = E/t = 12 000kWh/24h = 500kW = 500 000W

P = U*I
I = P/U = 500 000W/220V = 2273 A

2. Dane
P = 100W
t = 10h
1kWh --- 0,3zł
Szukane:
E - energia elektr.

Oblicznie i rozwiązanie

E = P*t
E = 100W*10h = 1000Wh = 1kWh
1kWh to 30 groszy.
2010-01-03T22:26:19+01:00
1. dane
W=12kWh=12000Wh
t=24h
U=220V
szukane
I=?
-----------------------------------------
W=U*I*t
I=W/(U*t)
I=12000/(220*24)=2,27 [V*A*h/(V*h)=A]
2. dane
P=100W
t=10h=36000s
k=0,30z~ł/kWh
szukane
W=?
K=?
-----------------------------------------------
W=U*I*t=P*t
W=100*36000=3600000 [W*s=Ws=J]
3600000Ws=3600kWs=1kWh
K=k*W=0,30*1=0,30 [z~ł/kWh*kWh=z~ł]