Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T23:21:48+01:00
1.Piszę głownie ody refleksyjne w których głosi mądrość życiową, i miesza elementy epikurejskie z stoickimi.
2.Oznacza, że to jest najważniejsza część jego twórczości w liryce
3. b
4.filozofia epikurejska:
-pragnie dożyć starości osłodzonej pieśnią
-żyć spokojnie beztrosko, niezależnie i swobodnie '
filozofia stoicka:
- żyć szczęśliwie bez względu na to jaką ma się fortunę,
-żyć szczęśliwie bez względu na to czy ma się złą dole
5.Zasada złotego środka polega na tym, że nie należy za dużo poszukiwać szczęścia, ponieważ nie może go być w nadmiarze, a także nie należy przejmować się tym, że ma się mało pieniędzy, gdyż one szczescia nie daja.
6.Żeby wzmocnić sens swoich pragnień.
7. "ludzkie szczęście ograniczone jest ciasnymi granicami krótkotrwałego zycia"
to znaczy, że życie jest bardzo krótkie i trzeba wykorzystać szczęście jakie się dostaje od losu.
8. Ponieważ życie jest bardzo krótkie a śmierć dopada każdego bez względu na to czy jest bogaty czy biedny.
9.Natura kojarzy mu się z ludzkim życiem i ludzkimi sprawami.
2010-01-03T23:37:55+01:00
1. Twórczośc Horacego jest wyjatkowa przez umiejetne połączenie w niej elementów dwóch nurtów filozoficznych; epikurejskiego i stoickiego.

2. Korona liryki to metafora mająca na celu podkreślenie ód refleksyjnych jako najlepszych w twórczości poety.

3. a przynajmniej moim zdaniem bo charakteryzuje pokrótce elementy stoickie i epikurejskie obecne w poezji Horacego.

4. Filozofia stoicka:
- życie w umiarze i spokoju
- szczęście nie zależy od kaprysów losu
- odrzucenie dóbr doczesnych

Filozofia epikurejska:
- beztroskie życie
- swoboda i niezależność
- radośc z tego co przyniesie dzień

5. "Złoty środek" to zasada, która pozwala człowiekowi zyc w zgodzie z samym soba i z otaczającym go światem. Z jedenj strony nalezy cieszyc się życiem i korzystac z niego, ale byc tez przygotowanym na nieszczęścia i cierpienia.

6. Ma na celu podkreślenie nadrzędnych wartości w zyciu Horacego.

7. "śmierć, której posępne a nieuchronne skrzydła rzucają cień ...."

Metafora ma uzmysłowic odbiorcy twórczości horacego, że śmierć nie zna podziałów, nie dzieli ludzi ze względu na ich stan majatkowy, poglądy, czy pozycję społeczną. Śmierć dosiegnie każdego.

8. Skłania ona czytelnika do refleksji nad życiem. Uzmysławia, że należy cieszyc się życiem, wykorzystac je jak najlepiej, póki ono jeszcze trwa.

9. Przyroda to odbicie ludzkiego życia.

mam nadzieję, że pomogłam :)