Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T22:22:50+01:00
Niech "x" będzie naszą nieznaną liczbą:
x²-(x+3)²=27

teraz liczymy:
x²-(x²+6x+9)=27
x²-x²-6x-9=27
-6x=36 |:(-6)
x=-6

nasza liczba to -6
4 3 4
2010-01-03T22:23:20+01:00
X²+(x+3)²=27
x²-(x²+6x+9)=27
x²-x²-6x-9=27
-6x=36 |: (-6)
x=-6
2 2 2
2010-01-03T22:24:14+01:00


x - pewna liczba
x² - (x+3)² = 27
x² - (x+3)(x+3) = 27
x² - x² + 3x + 3x + 9 = 27
6x + 9 = 27
6x = 27-9
6x = 18 /6
x = 3