Odpowiedzi

2010-01-03T23:49:25+01:00
Wydaje mi się, że powinieneś tu narysowac trojkąt z taką skalą 2:3:4

i kąty naprzeciwko tych boków określ 2alfa, 3alfa, 4alfa

zsumuj te kąty 9alfa = 180 stopni ---> alfa = 20 stopni

wiec stosunek kątów 40:60:80 ---> trojkąt ostrokątny.
Nie jestem pewien tego rozwiązania, wiec w razie czego poprawiac :D
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T00:16:32+01:00
Jest to trójkąt rozwartokątny, bo
2² + 3² < 4²
4 + 9 < 16
13 < 16
Dla prostokątnego mamy równość a² + b² = c²
a, b - długości przyprostokątnych
Dla ostrokątnego mamy
a² + b² > c²
np. a = b = c = 3 ( trójkąt równoboczny ostrokątny)
3² + 3² > 3²
1 5 1