Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T23:51:13+01:00
Jezeli za dlugosc boku przyjmiemy a to przekatna ma dlugosc a√2

8=a√2
a=8/√2
a=4√2

pole kwadratu wynosi a² czyli 32
a obwod 4a czyli 16√2
2010-01-03T23:55:10+01:00
Korzystasz ze wzoru na długośc przekątnej kwadratu: d=√2, przy czym a to bok a d to przekątna
d=a√2
8cm=a√2
a=8:√2
a=8√2:2
a=4√2= bok kwadratu
obwód kwadratu=4a=4×4√2=16√2cm
pole kwadratu=a²=(4√2)²=32cm²