Odpowiedzi

2010-01-04T09:35:15+01:00
(x-3)TO DO KWADRATU+(y-1)do kwadratu=16
ze wzoru (x-a)²+(y-b)²=r²
środek S=(a,b)
promień r
S=(3,1)
r=4

(x+3)do kwadratu+y kwadrat=11
S=(-3,0)
r= √11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T10:03:35+01:00
Równanie okręgu o środku S(a, b) i promieniu r:
(x-a)²+(y-b)²=r²

1) (x-a)² = (x-3)²
(x-a) = (x-3)
a = 3
(y-b)²=(y-1)²
(y-b)=(y-1)
b = 1
r² = 16
r = √16 = 4
Okrąg o środku S(3; 1) i promieniu 4.

2) Analogicznie rozwiązujemy drugie równanie i otrzymujemy:
S(-3; 0) r=√11