Odpowiedzi

2010-01-04T10:06:52+01:00
Przekrój osiowy kuli to tzw. koło wielkie
p=πr²
100π=πr²
r=√100
r=10
pole kuli= 4πr²=4π×10²=400πj.²
pozdrawiam
v=⁴/₃πr³=⁴/₃π×10³=⁴⁰⁰⁰/₃πj.³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T10:13:00+01:00
Przekrój osiowy kuli to koło o pow.100π. Obliczamy promień

P=πr²
100π=πr² /π
r²=100
r=10

Pole pow kuli

S=4πr²
S=4π*100
S=400π

Pole powierzchni kuli wynosi 400π
2010-01-04T10:24:04+01:00
Jeżeli przekrój osiowy kuli ma pole 100 pi to pole powierzchni tej kuli jest równe?
Przekrój osiowy kuli to koło. P=πr², gdzie P=100π
Z tego wyliczam r:
πr²=100π//π
r²=100
r=√100
r=10
Pole powierzchni kuli to sfera. Wzór na sferę: P=4πr²
Podstawiam r.
P=4*π*10²
P=4*π*100
P=400π
Można wyliczyć dokładniej P=400π≈400*3,14≈1256
1 5 1