Zad 1
w rombie o boku 6cm zmniejszono długość boku o 30%.O ile cm zmniejszy się obwód tego rombu?
zad2
po obniżce o 5% cena 1m kwadratowego paneli wynosiła38zł.Ile zł zaoszczędził pan Jan przy zakupie 45m kwadratowych paneli?
proszę o podanie rozwiązań.

3

Odpowiedzi

2010-01-04T10:34:31+01:00
Zad.1]obwód rombu o boku=6cm=4a=4×6=24cm
bok zmniejszonego rombu=6-30%z 6=6-0,3×6=6-1,8=4,2cm
obwód zmniejszonego rombu=4a=4×4,2=16,8cm
24-16,8=7,2cm
odp. obwód zmniejszył się o 7,2cm
zad.2]
x=100%
38=95%
x=38×100:95
x=40 zł= cena przed obniżką
40zł ×45=1800zł-tyle by zapłacił
45×38=1710zł-tyle zapłacił
1800-1710=90zł- tyle zaoszczędził
pozdrawiam
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-04T10:36:57+01:00
2
przed obnizka:
1m kw. - 38 zl
Po obnizce:
1m kw. - 95% x 38 zl = 36.10 zl


38 zl - 36.10 zl = 1.90 zl - tyle zaoszczedzi na 1 m kw.
45 x 1.90 zl = 85.5 zl - tyle zaoszczedzi na 45 m kw.

1
Ob₁=4a=24cm

30% liczby 6cm = 1.8cm
6cm-1.8cm=4.2cm

Ob₂=4.2cm*4=16.8cm

24cm-16.8cm=7.2cm

Obwód tego rombu zmniejszy się o 7.2cm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T10:40:16+01:00
Zad1
Długość boku rombu przed zmniejszeniem = 6 cm
Obwód rombu przed zmniejszeniem = 4*6 cm = 24 cm
Długość boku rombu po zmniejszeniu = 6 - 30%*6 = 6 - 1,8 = 4,2 cm
Obwód rombu po zmniejszeniu = 4*4,2 cm = 16,8 cm

Obwód rombu przed zmniejszeniem - Długość rombu po zmniejszeniu = 24 cm - 16,8 cm = 7,2 cm

Odp.: Długość obwodu rombu zmniejszyła się o 7,2 cm.

zad2
100% - x zł
95% - 38 zł
x=(100*38)/95 = 40 zł

Wydatek przed obniżką - 45*40 zł = 1800 zł
Wydatek po obniżce 45*38 zł = 1710 zł

Wydatek przed obniżka - wydatek po obniżce = 1800 zł - 1710 zł = 90 zł.

Odp.: Pan Jan przy zakupie 45 m² paneli zaoszczędził 90 zł.
2 5 2