Odpowiedzi

2010-01-04T10:50:51+01:00
Z pitagorasa obliczamy srednice okregu(podstawa)
9^2=7^2+d^2
d^2=81-49
d=sqrt32=4*sqrt2
r=d/2=2*sqrt2
Pole podstawy=PI*r^2=3,14*2*sqrt2
2010-01-04T10:56:00+01:00
Z pitagorasa oblicz średnicę podstawy x
x²=9²-7²
x=√81-49
x=√32
x=4√2
czyli promień = 2√2
pole podstawy= πr²=π×(2√2)²=8πcm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T10:56:37+01:00
H=7
d=9

h²+(2r)²=d²
7²+(2r)²=9²
4r²=81-49
4r²=32 /:4
r²=8=4*2
r=2√2

Pp=πr²
Pp=π*8
Pp=8π