1.Ania podjęła pracę wakacyjną w księgarni. Zaproponowano jej stawkę dzienną w wysokości 20 zł, plus 1 zł 30 gr za każdą sprzedana książkę, niezależnie od jej wartości. Ania pracowała przez 30 dni. Podaj zwór opisujący wysokość pensji p[zł] w zależności od liczby k sprzedanych książeki określ dziedzinę funkcji.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-04T11:10:05+01:00
K - sprzedane książki
20 zł - stawka dzienna
30 - liczba przepracowanych dni
1,30 zł- premia za sprzedaną książkę
20zł*30+1,3*k
600zł+1,3k

Dziedziną są wszystkie liczby naturalne
D=N
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T11:10:17+01:00
Niezależnie od ilości sprzedanych książek Ania zarobi:
20 zł * 30 dni = 600 zł

oprócz tego zarobi za sprzedane k książek:
1,3*k

czyli jej cały dochód można zapisać wzorem:
1,3k + 600

co jest właśnie wzorem naszej funkcji:
p = 1,3k + 600

dziedzina funkcji: Df: k∈N - zbiór liczb naturalnych.
10 4 10
2010-01-04T15:11:06+01:00
20zł*30=600zł
p=1,3k+600
dziedzina funkcji to wszystkie liczby naturalne
2 5 2