Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T11:19:02+01:00
A więc, należy narysować stożek, którego ,,płaska wersja" czyli tzw. przekrój osiowy będzie wyglądała jak trójkąt równoboczny o bokach po 2cm.

Jak wiemy podstawą stożka jest okrąg o średnicy 2cm (według dolnej podstawy trójkąta). Czyli promień r= 2cm : 2= 1cm .

Wzór na pole koła to P=πr² , czyli:

P= 3,14 * 1²
P= 3,14 cm²

Odp: Pole podstawy tego stożka wynosi 3,14cm² .
2010-01-04T11:45:42+01:00
D=2cm
d=2r /:2
r=1cm
Pp=πr²
Pp=π1²
Pp= π cm²=3,14 cm²