Antek ma 7 razy więcej kaset magnetofonowych niż płyt kompaktowych.Razem ma 64 kasety i płyty.Ile Antek ma kaset,a ile płyt ?.

zad.7
Druga z dwu liczb jest o 3 większa od pierwszej.Jeżeli zwiększymy drugą l. o czterokrotność pierwszej, to otrzymamy 73.Znajdź te liczby.

Proszę o pomoc..!! z góry dziki ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T14:11:01+01:00
Antek ma 7 razy więcej kaset magnetofonowych niż płyt kompaktowych.Razem ma 64 kasety i płyty.Ile Antek ma kaset,a ile płyt ?.
x- płyty kompaktowe
7x- kasety
x+7x=64
8x=64 x=64:8 x=8 --- tyle ma płyt 8*7=56 -- tyle kaset
zad.7
Druga z dwu liczb jest o 3 większa od pierwszej.Jeżeli zwiększymy drugą l. o czterokrotność pierwszej, to otrzymamy 73.Znajdź te liczby
x --- pierwsza liczba x+3 --- druga liczba
(x+3)+4x=73 5x=70 x=70:5 x=14 -- pierwsza liczba 17 --- druga liczba
Pozdrawiam.
1 1 1
2010-01-04T19:56:19+01:00