Basen ma kształt prostopadłościanu, którego długość jest równa 20 m, a szerokość 12m. Oblicz wysokość wody wlanej do basenu, jeżeli jej objętość jest równa 312 m sześciennych. O ile metrów podniesie się poziom wody, jeżeli do tego basenu dolejemy jeszcze 48m sześciennych wody ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T14:28:13+01:00
Basen ma kształt prostopadłościanu, którego długość jest równa 20 m, a szerokość 12m. Oblicz wysokość wody wlanej do basenu, jeżeli jej objętość jest równa 312 m sześciennych.

Pole podstawy prostopadłościanu wynosi 20m x 12 m czyli 240m KWADRATOWYCH, żeby obliczyć wyskokość musimy 312 ; 240 = 1,3

Wosokość wody wlanej do basenu to 1,3 m

O ile metrów podniesie się poziom wody, jeżeli do tego basenu dolejemy jeszcze 48m sześciennych wody ?

312+48= 360

360 ; 240 = 1,5m

1,5 - 1,3 = 0,2

Poziom wody podniesie się o 20 centymetrów

4 4 4
2010-01-04T14:29:35+01:00
A = 20 m
b = 12 m
V1 = 312 m³
V1 = a*b*h ----> h = V1/(a*b)
h = 312m³/(20m*12m) = 312m³/240m² = 1,3 m
V2 = 48 m³
h1 = V2 /240
h1 = 48 m³/240 m² =0,2 m
Odp. Wysokość wody wlanej do basenu jest równa 1,3 m.
Poziom wody podniesie się jeszcze o 0,2 m.
1 2 1