Odpowiedzi

2010-01-04T14:34:33+01:00
54 : 369 = 0,15

0,15 x 64 PI = 9,6 pi

9,6 x 3,14 = 30,144

30,144 cm2
144 3 144
2010-01-04T14:44:33+01:00
R = 8 cm
α = 54 stopnie
P/Pw = 360/54 , gdzie Pw - pole wycinka, a P - pole koła
o promieniu r = 8 cm.
Pw =[54*P]/360 = [54*πr²]/360 =[54 π (8cm)²]/360 =
= [54*64 π cm²]/360 = 9,6 π cm² ≈ 30,144 cm²
Odp.
Pole wycinka kołowego jest równe 9,6 π cm².
141 4 141
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T15:00:47+01:00
Dane:
r=8 cm
wycinek kołowy-54⁰
54⁰-stanowi 1⅕ koła
Obliczenia:
P=?
P=1⅕ πr²
P=1⅕*π*8²=9,6π cm²=30,144≈30,1 cm²
Odp.:Pole wycinka kołowego wynosi 9,6π cm²,co daje w przybliżeniu 30,1 cm².
:D
116 3 116