Odpowiedzi

2009-09-17T19:45:49+02:00
Światło-podstawowy i niezbędny składnik fotosyntezy,wpływa ono na szybkość i intensywność fotosyntezy,przy fotosyntezie nie ma znaczeja jaka energia może ty być energia elektryczna lub słoneczna
woda- jest czynnikiem który warunkuje procesy wymiany gazowej i procesy biochemiczne
temperatura-najlepsza temperatura dla fotosyntezy wynosi 20-30 stopni celsjusza,jednak po przekroczeniu tego przedziału zmiejsza się intensywność fotosyntezy
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-17T20:39:28+02:00
Światło - energię ze światła wykorzystują tylko rośliny zielone, potrzebne do przekształcenia dwutlenku węgla i wody bogate w energię i węglowodany. Fotosynteza zachodzi głównie w liściach.
Pod wpływem tolerancji na światło rośliny dzielimy na:
Światłożądne- mają duże zapotrzebowanie na światło, rośliny gór,
zboża
Cienioznośne- nie rosną w pełnym świetlenp. rośliny runa leśnego
Temperatura.
Najwyższa intensywność fotosyntezy jest w temp. Od 20C-30C, za
niska i za wysoka temp. Obniża i zahamowuje fotosyntezę
Przystosowanie roślin do obrony przed zimą
- zrzucanie liści (żeby nie doprowadzić do nadmiernej utraty wody)
- rośliny iglaste- warstwa komórek tk. Okrywającej o zgrubiałej
kutykuli zabezpiecza tk liścia, przed niską temp. I parowaniem
wody
- aparaty szparkowe
Woda
niezbędna do I fazy fotosyntezy, decyduje o rozwartości aparatów
szparkowych.
Nadmierny ubytek wody powoduje:
- zamykanie szparek
- hamuje dopływ Co2
- nie zachodzi fotosynteza
Sole min.
- potrzebne do budowy zw. Organicznych
- regulują procesy życiowe
- magnez- składnik chlorofilu
1 5 1