Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-17T19:45:13+02:00
P1=½d²
P1=½√20²=½400=200cm2
P2=a²
P2=√5x√5=25cm2
Stosunek
P1 do P2=200 do 25 czyli 8 do 1
2009-09-17T19:53:46+02:00
No to najpierw musisz obliczyć pole pierwszego kwadratu z przekątnej czyli:
d=a√2
√20=a√2/:√2
a=√20/√2
a=√40/2
a=2√10/2
a=√10
P1=(√10)²
P1=10
Teraz pole drugiego:
P2=(√5)²
P2=5

Stosunek= 5/10= 1:2 lub 10/5= 2:1
zależy który kwadrat do którego