Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T15:07:43+01:00
koalicyjne ugrupowanie polityczne w Polsce, powstałe przed wyborami samorządowymi w 2006 roku. Koalicja miała charakter centrolewicowy i socjaldemokratyczny, jej celem była budowa alternatywy dla dominującej w Polskiej polityce centroprawicy. Koalicję tworzyły partie polityczne: Sojusz Lewicy Demokratycznej, Unia Pracy, Partia Demokratyczna - demokraci.pl i Socjaldemokracja Polska. Ugrupowanie powołane zostało oficjalnie 3 września 2006 r. w Warszawie. Początkowo była to koalicja wyborcza na wybory samorządowe, jednak w związku z przerastającym oczekiwania wynikiem wyborczym, postanowiono współpracę w ramach LiD kontynuować. 18 stycznia 2007 powołano Polityczny Komitet Porozumiewawczy. 14 czerwca 2007 zaczęła działać Rada Programowa LiD i ogłoszono deklarację programową o tytule "Polska Przyjazna i Nowoczesna". 20 sierpnia 2007 poinformowano o przekształceniu się Rady Programowej w Koalicyjny Komitet Wyborczy, na czele którego stał Aleksander Kwaśniewski.

Wojciech Olejniczak na konferencji prasowej 29 marca 2008 po posiedzeniu Rady Krajowej SLD poinformował, że współpraca z Partią Demokratyczną została zakończona. Podkreślił jednak, że liczy na to, że mimo iż LiD już nie istnieje, to 3 posłowie tej partii pozostaną członkami klubu LiD, który to klub nie zostanie zlikwidowany mimo zakończenia współpracy z Partią Demokratyczną. W dniu 19 kwietnia SDPL odłączyła się od LiD-u, co ostatecznie uśmierciło koalicję Lewica i Demokraci. 22 kwietnia 2008 r. Klub Poselski LiD został formalnie rozwiązany.
6 2 6
  • Użytkownik Zadane
2010-01-04T15:08:16+01:00
Lewica i Demokraci (LiD) – koalicyjne ugrupowanie polityczne w Polsce, powstałe przed wyborami samorządowymi w 2006 roku.Koalicja miała charakter centrolewicowy i socjaldemokratyczny, jej celem była budowa alternatywy dla dominującej w Polskiej polityce centroprawicy. Koalicję tworzyły partie polityczne: Sojusz Lewicy Demokratycznej, Unia Pracy, Partia Demokratyczna - demokraci.pl i Socjaldemokracja Polska. Ugrupowanie powołane zostało oficjalnie 3 września 2006 r. w Warszawie. Początkowo była to koalicja wyborcza na wybory samorządowe, jednak w związku z przerastającym oczekiwania wynikiem wyborczym, postanowiono współpracę w ramach LiD kontynuować. 18 stycznia 2007 powołano Polityczny Komitet Porozumiewawczy. 14 czerwca 2007 zaczęła działać Rada Programowa LiD i ogłoszono deklarację programową o tytule "Polska Przyjazna i Nowoczesna". 20 sierpnia 2007 poinformowano o przekształceniu się Rady Programowej w Koalicyjny Komitet Wyborczy, na czele którego stał Aleksander Kwaśniewski.
Wojciech Olejniczak na konferencji prasowej 29 marca 2008 po posiedzeniu Rady Krajowej SLD poinformował, że współpraca z Partią Demokratyczną została zakończona. Podkreślił jednak, że liczy na to, że mimo iż LiD już nie istnieje, to 3 posłowie tej partii pozostaną członkami klubu LiD, który to klub nie zostanie zlikwidowany mimo zakończenia współpracy z Partią Demokratyczną. W dniu 19 kwietnia SDPL odłączyła się od LiD-u, co ostatecznie uśmierciło koalicję Lewica i Demokraci. 22 kwietnia 2008 r. Klub Poselski LiD został formalnie rozwiązany.

2 2 2
  • Użytkownik Zadane
2010-01-04T15:09:31+01:00
Jedna z parti politycznych Kiedyś SLD
2 3 2