Pan Piotr wpłacił 2000 zł do banku ,,Fortuna'' ,w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 6% w stosunku rocznym. Oblicz ,ile wynosą edsetki od tej kwoty po roku ,a ile złotych pozostanie z nich panu Piotrowi , jeśli od kwoty odetek zostanie odprowadzony podatek w wysokości 19% .Jaki będzie stan konta pana Piotra po roku oszczędzania?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T15:19:05+01:00
2000*6%= 120

odsetki wyniosa 120zl

120-120*19%=120-22,8=97,2

panu piotrowi zostanie z odsetek 97,20zl

2000+97,20= 2097,20

po roku pan piotr bedzie mial 2097,20zl
2010-01-04T15:19:06+01:00
16% * 2000= 3200 Zarobi przez to opracotowanie 1200zł
2010-01-04T15:22:17+01:00
6%*2000=120zł
19%*120zł=22,8
120-22,8=97,2
2000+97,2=2097,2