Odpowiedzi

2010-01-04T15:31:32+01:00

ROLA UKŁADU POKARMOWEGO:
- doprowadzenie do płuc powietrza bogatego w tlen i odprowadzenie powietrza bogatego w dwutlenek węgla,
- nawilżenie, ogrzanie i oczyszczenie powietrza.
GÓRNE DROGI ODDECHOWE
Zaczynają się nozdrzami przednimi, które prowadzą do jamy nosowej
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T15:43:42+01:00
Trawienie pokarmu rozpoczyna się już w jamie ustnej,dzięki ślinie pokarm zostaje przesunięty przez przełyk do żoładka.Gruczoły znajdujące się w błonie śluzowej żołądka wytwarzają śluz,kwas solny i enzymy trawiace białka.Z żołądka pokarm dostaje się do jelita cienkiego,którego pierwszy odcinek to dwunastnica.Z dwunastnicy pokarm wędruje do dalszej częsci jelita cienkiego,tu powoli kończy się proces trawienny,i dzięki kosmkom jelitowym następuje proces wchłaniania mleczka pokarmowego do krwi i limfy.
Krw z pokarmem dązy do wątroby.Niestrawione wodniste resztki pokarmu dostają się do jelita grubego,i zostaje wydalony poprzez defekację.
6 4 6