Odpowiedzi

2010-01-04T15:37:06+01:00
Dzień przed świętami ubraliśmy choinkę. W tym roku mieliśmy piękną ,żywą choinkę .Gdy powiesiliśmy wszystkie ozdoby ,choinka wyglądała pięknie . Gdy zabłysła pierwsza gwiazdka a było to o 19:00, odmówiliśmy modlitwę i składaliśmy sobie życzenia . Po złożeniu życzeń , zaczęliśmy uroczystą wieczerzę .Na stole wigilijnym stole było 6 potraw,ponieważ nikt by nie zjadł 2 potraw, w tym moje ulubione uszka z barszczem czerwonym . Po uroczystej kolacji nastąpił najbardziej oczekiwany moment-rozdawanie prezentów .W tym roku dostałem pod choinkę dostałam wspaniły komplet biżuteri i kosmetyki. O godzinie 23:30 poszliśmy na pasterkę do kościoła . Msza była jak zawsze piękna i ciekawa .Po mszy poszliśmy do domu spać bo byliśmy zmęczeni. Na drugi dzień świąt odwiedziłam rodzinę i była wesoła świąteczna atmosfera. I tak tegoroczne świeta spędziłam.

2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T15:47:38+01:00
U mnie wigilia odbywa się od ubierania choinki żywej,którą ubierają najmłodsi z rodziny czylli dzeci.Jedziemy kupić żywą rozłozystą i gęstą choinkę.Poczym przynosimy z piwnicy ozdoby do ubrania.Gdy zaczynamy ubierac ja najpierw sprawdzamy czy wszystkie światełka działają po czym zkłądamy je na choinkę.Krok po kroku łańcuchy,bombki,i czubek albo gwiazde.Nasza cho\inka jest co roku jednolita czyli złota w naszym przypatku.Na dole są największe bombki,potem mniejsze na samej gorze najmniejsze.Na szycie naszej udekorowanej choinki znajduje sie czubek.Następnie dodajemy jeszcze jakieś drobiazkgi.Póżniej po ubraniu choinki pomagam mamie w przygotowaniu 12 potraww na stół wigilijny,a mój brat pomaga tacie w rozłozeniu stołu i posprzątaniu domu.Gosicie przychdzą do nas przed godzina 15,00 poczym wysztie potrawy kładziemy na stół i wypatrujemy pierwszej gwiazdki na niebie.Gdy się pojawi dzieci podchodzą do choinki i zprawdzaja co dostali na gwiazdkie.Po tych miłych atrakcjach tata czyta fragment pisma świętego.A póżniej dziemlimy się opłatkiem z najpliszymi mówiądz sobie jak najszczersze życznia.Następnie zasiatamy od stółu i jemy potrawy.Gdy już się wszyscy najedzą dzieci mogą odejść od stołu i pobawidz sie prezentami.Następnie idziemy na rodzinny spacer do parku co każdy lubi w mrożny i chłodny wieczór.Po spacerze wybieramy się na pasterkę.Po pasterce kazdy idze do swojego domu spać.
1 5 1