Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T15:39:45+01:00
X-córka
y-matka
y=4x
y+10 + x+10=75
4x+10+x+10=75
5x=75-20
5x=55
x=11-córka
4x11=44-matka
;)
3 4 3
2010-01-04T15:41:22+01:00
X-wiek córki
4x-wiek matki
x+10-wiek córki za 10 lat
4x+10-wiek matki za 10 lat
75-wiek wspólny

Rozwiązanie :
x+10+4x+10=75
5x=75-20
5x=55:5
x=11 - wiek córki obecnie

4x=4*11=44 - wiek matki obecnie
2010-01-04T15:46:06+01:00

za 10 lat czyli 10 latmatki i 10 lat corki to odejmujemy od 75lat 20lat ktore beda mialy razem, wiec wychodzi 55, wiec teraz cztery razy strasza od corki jest mam wiec 4 dodac 1 to piec, wiec dzielimy 55 na 5 i wychodzi z corka ma 11 lat to matka 44