1. oblicz wartosc sily z jaka odbija sie koszykarz o masie 60kg jezeli osiaga szybkosc 2 m/s a czas odbicia wynosi 0,2 s.
2 . Cialo o masie 100kg rusza sie z miejsca pod dzialaniem sily 40 N. Jakie uzyskuje przyspieszenie w tym ruchu? jaka szybkosc osiagnie po 5 sekundach ruchu? Jaką drogę przebedzie w tym czasie ?
Daje najlepszą ! .. :D I poproszę odrazu o wytłumaczenie jak to zrobić :D xD Najpierw zrobienie a potem wytumaczyć :D

3

Odpowiedzi

2010-01-04T15:52:20+01:00
1.
Ok, na początku wypisujemy dane, które są w zadaniu:
m= 60kg czyli masa koszykarza
V= 2m/s prędkość po odbiciu
t= 0,2s czas odbicia

Czego szukamy? :
F=? czyli siły z jaką się odbija oraz
a= ? czyli przyspieszenia.

Dysponujemy takimi wzorami:
F=a*m (przekształcenie wzoru a=F/m)
a=v/t

Mamy wystarczająco danych, żeby obliczyć przyspieszenie, a więc:

a= 2m/s : 0,2s= 10m/s²

teraz możemy obliczyć siłę:

F= 10m/s² * 60kg= 600N

Odp: Koszykarz wybił się z siłą 600N, osiągając przyspieszenie 10m/s² .

2.
Oto co mamy dane:
F=40N
t=5s
m=100kg

Z treści wynika, że musimy znaleźć:
a=?
s=?
v=?


Oto jakimi wzorami dysponujemy:
v=at (przekształcenie wzoru a=v/t)
a=F/m
s=a * t² * 1/2

A więc kolejno liczymy:

a=40N : 100kg= 0,4m/s²

Prędkość liczymy mnożąc przyspieszenie i czas.
v=0,4m/s² * 5s= 2 m/s

teraz droga:
s=0,4m/s² * (5s)² * 1/2= 0,4m/s² * 25s² * 1/2= 10m * 1/2= 5m

Odp: Ciało to będzie się poruszało z przyspieszeniem 0,4m/s², po 5s osiągnie prędkość 2m/s, oraz przebędzie drogę 5m.

Pozdrawiam =]
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T15:56:32+01:00
1.Dane :

m = 60 kg
v = 2m/s
t = 2s

W (praca) = Ek (Energia kinetyczna)

Ek = mv₂ : 2
Ek = 60kg * (2m/s)² : 2
Ek = 120J
W = 120J

Obliczamy jaką drogę przebył koszykarz.

V = s / t
s = v * t
s = 2m/s * 2s
s = 4m

Obliczamy siłę z jaką się odbił.

W = F * s
F = W / s
F = 120J / 4m
F = 30 N


2.

Dane :

m = 100 kg
F = 40N
t = 5s

Obliczmy przyspieszenie.

a = F / m
a = 40 N / 100 kg
a = 0,4 m/s²


Obliczmy prędkość.

a = v / t
v - a *t
v = 0,4m/s² * 5s
v = 2m/s

Obliczamy drogę.

v = s / t
s = v * t
s = 2m/s * 5s
s = 10 m.


Polecam nauczyć się wzorów, jeśli nie rozumie się fizyki, potem wszystko wydaję się prostsze.



3 1 3
  • Użytkownik Zadane
2010-01-04T16:11:26+01:00
Zad 1
Dane Szukane
m = 60 kg W=?
v = 2m/s
t = 2s

Obliczenia:
Ek = mv₂ : 2
Ek = 60kg * (2m/s)² : 2
Ek = 120J
W = 120J

Szukane
s=?

Obliczenia 2:
V = s / t
s = v * t
s = 2m/s * 2s
s = 4m

szukane
F=?

Obliczenie3:
W = F * s
F = W / s
F = 120J / 4m
F = 30 N


Zad 2.

Dane :
m = 100 kg
F = 40N
t = 5s

Szukane:
a=?

Obliczenia:
a = F / m
a = 40 N / 100 kg
a = 0,4 m/s²

Szukane:
v=?

Obliczenia2 :
a = v / t
v - a *t
v = 0,4m/s² * 5s
v = 2m/s

Szukane
s=?

Obliczenia3.
v = s / t
s = v * t
s = 2m/s * 5s
s = 10 m.

wytłumaczyć to słowiami trudno no sam musisz na lekcjach słuchać i uczuć się systematycznie.radze poproś o można tak powiedzieć korypetycje nauczyciela

licze na naj ;]jak mozesz;D
4 5 4