Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Kam5
  • Rozwiązujący
2010-01-04T15:41:35+01:00
Obliczamy to z twierdzenia pitagorasa. przekatna tworzy trojkat dzieki ktoremu mozemy poznac dlugosc drugiegu boku. wiec:
6^<^=do kwadratu> + x^= 10^
36 + x^=100
x^= 100 - 36
x^ = 64
x=8
obliczam pole prostokata:
P=a*b
P=8*6=48 cm^
2010-01-04T15:46:53+01:00
D (przekątna)= 10 cm
Twierdzenie Pitagorasa
a=6
6 do kwadratu + b do kwadratu = 10 do kwadratu
36+b do kwadratu = 100
b do kwadratu = 100-36
b do kwadratu = 64
b= 8
P= 8*6 = 48 cm 2